Σωσίβιο ή πλευστικό βοήθημα? Ιδού η απορία!

Σας βασανίζουν κι εσάς ερωτήματα παρόμοια με αυτά του Άμλετ; ¨Σωσίβιο ή πλευστικό βοήθημα? Ιδού η απορία!¨ Στο άρθρο αυτό λοιπόν θα επισημάνουμε τις βασικές διαφορές ανάμεσα στα σωσίβια και τα πλευστικά βοηθήματα. Το σημαντικότερο που πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας είναι πως το σωσίβιο θεωρείται σωστικό μέσο ενώ το πλευστικό βοήθημα θεωρείται σωστικό, υπό ορισμένες προϋποθέσεις τις οποίες θα αναλύσουμε παρακάτω. Τα σωσίβια χρησιμοποιούνται σε περίπτωσεις που δεν υπάρχει η δυνατότητα άμεσης βοήθειας από τη στεριά ή ακόμα κι όταν δεν υπάρχουν οι βασικές γνώσεις κολύμβησης. Ως σωσίβια ζώνες, εφαρμόζονται στο μπροστινό μέρος του σώματος και αγκαλιάζουν την πλάτη με ιμάντες. Ως σωσίβια γιλέκα, φοριούνται και ασφαλίζουν με φερμουάρ και… Διαβάστε περισσότερα

Συνέχεια ανάγνωσης

Αφαλάτωση: Απαλλαγείτε απ’ τα άλατα

Μια από τις κυριότερες και πιο σημαντικές διαδικασίες, που πολλοί από εμάς μπορεί να μην το ξέρουμε και να αγνοούμε την ύπαρξη κατάλληλων υλικών, είναι η αφαλάτωση, δηλαδή ο καθαρισμός των αλάτων, των κινητήρων αλλά και του σκάφους. Ένα συχνό πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε με τα άλατα είναι το φρακάρισμα του κυκλώματος της αντλίας νερού (impeller). Ξεκινώντας λοιπόν να χρησιμοποιείτε τα προϊόντα αφαλάτωσης θα δείτε πραγματικά αποτελέσματα τα οποία δεν είχατε φανταστεί καν. Τα προϊόντα αυτά καθαρίζουν και προστατεύουν οτιδήποτε εκτίθεται στο αλμυρό νερό. Η τακτική χρήση μπορεί να επεκτείνει τη διάρκεια ζωής των κινητήρων θαλάσσης (εξωλέμβιων, έσω-έξω κλπ). Μπορούν να χρησιμοποιηθούν επίσης και για τον καθαρισμό του σκάφους εξωτερικά, κυρίως… Διαβάστε περισσότερα

Συνέχεια ανάγνωσης

“Νυχάκι” άγκυρας – ο σωτήρας σας!

Το έργο είναι γνωστό: έχεις οργανώσει εδώ και μέρες “ένα ψαρεματάκι”, έχεις προετοιμάσει τα πάντα, φτάνεις μετά από κάποια μίλια στη ξέρα, φουντάρεις και….μάντεψε! Σκαλώνει η άγκυρα, προσπαθείς, ξαναπροσπαθείς να τη μαζέψεις, μια δεξιά, μια αριστερά … και τελικά την χάνεις! Μούσκεμα στον ιδρώτα, πάει το ψάρεμα, πάει και η βόλτα! Για την επόμενη φορά, υπάρχει ένα μικρό, σωτήριο (πιστέψτε μας!) μυστικό! Και λέγεται “νυχάκι” άγκυρας! Ο τρόπος για να πάρουμε την άγκυρα πάνω, είναι απλός: πριν φουντάρουμε, πιάνουμε το κλειδί που βρίσκεται στην άκρη της αλυσίδας στο κάτω μέρος της άγκυρας, δίπλα στα δόντια, και με ένα σχοινάκι δένουμε έναν κρίκο της καδένας στον κορμό της άγκυρας. Αν η… Διαβάστε περισσότερα

Συνέχεια ανάγνωσης

Service & …ΚΑΛΕΣ ΘΑΛΑΣΣΕΣ!

Επειδή η άνοιξη είναι προ των πυλών κι επειδή οι περισσότεροι ετοιμάζεστε για τις καλοκαιρινές εξορμήσεις σας, τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή να ασχοληθείτε με το σέρβις της εξωλέμβιάς σας. Ένα σέρβις το οποίο πρέπει να είναι σωστό και ολοκληρωμένο προκειμένου να αποφύγετε … δυσάρεστες εκπλήξεις! Σέρβις λοιπόν σημαίνει: – Αλλαγή λαδιών κινητήρα – Αλλαγή φίλτρου λαδιού – Αλλαγή φίλτρου βενζίνης – Αλλαγή βαλβολίνης ποδαρικού (αν το χρώμα των παλιών βαλβολινών είναι άσπρο, ελέγξτε εξονυχιστικά για εισροή νερού) – Αλλαγή ανοδίων – Αλλαγή ιμπέλερ. Επίσης, καλό θα ήταν να ελέγξετε: – Τα μπουζί – Το θερμοστάτη – Τον ιμάντα, για τυχόν σπασίματα και ξεφτίσματα – Τα καλώδια, για τυχόν οξειδώσεις… Διαβάστε περισσότερα

Συνέχεια ανάγνωσης

Υδατοπαγίδα στο σκάφος: πολυτέλεια?

Υδατοπαγίδα στο σκάφος: πολυτέλεια? Πόσοι από εσάς προσπαθήσατε κάποια στιγμή να βάλετε μπροστά την εξωλέμβια και δεν τα καταφέρατε?? Πόσοι από εσάς ενώ ταξιδεύατε είδατε τις στροφές να πέφτουν και τελικά τη μηχανή να σβήνει? Και πόσοι από εσάς είσαστε τυχεροί και βρισκόσαστε κοντά σε στεριά? Μια από τις κυριότερες αιτίες των παραπάνω προβλημάτων είναι η παρουσία νερού στο καύσιμο! Κι αν εξαιρέσετε τα μελλοντικά προβλήματα που θα παρουσιαστούν στη μηχανή, το βασικότερο είναι η ασφάλειά σας. Γι’ αυτό και η προληπτική χρήση της υδατοπαγίδας θεωρείται ΑΠΑΡΑΊΤΗΤΗ!

Συνέχεια ανάγνωσης

Υποχρεωτικά Εφόδια στο Σκάφος

Υποχρεωτικά Εφόδια στο Σκάφος – Άδεια έως 3 ναυτικά μίλια Σωσίβιες ζώνες όσες και ο αριθμός των αναγραφομένων ατόμων στην άδεια συν 10%. Ένα κυκλικό σωσίβιο με 15 σχοινί. Τρία βεγγαλικά χεριού και ένα καπνογόνο. Ένα ραδιόφωνο τρανζίστορ με δυνατότητα λειτουργίας καθ όλη την διάρκεια παραμονής στην λέμβο και ένα κινητό τηλέφωνο με εφεδρική μπαταρία ή τροφοδοτικό ή VHF χειρός ναυτικού τύπου ή σταθερό VHF ναυτικού τύπου. Φώτα ναυσιπλοΐας εφόσον κινούνται μετά τη δύση του ήλιου σύμφωνα με τον κανονισμό (ΔΚΑΣ) (πράσινο – κόκκινο – περίβλεπτος). Έναν ανοξείδωτο σουγιά. Ένα φακό στεγανό με εφεδρικές μπαταρίες. Ένα σχοινί ρυμούλκησης τουλάχιστον 20 μέτρα. Μια άγκυρα με σχοινί και ανάλογη αλυσίδα. Μια πλωτή… Διαβάστε περισσότερα

Συνέχεια ανάγνωσης

Opinel – Τρόπος Κατασκευής

Αν κάθε μαχαίρι θεωρείται ένα συνηθισμένο προϊόν, η κατασκευή του απαιτεί τη χρήση ιδιαίτερα περίπλοκης και προηγμένης τεχνικής η οποία ξεκινά από την κοπή των μετάλλων και φτάνει μέχρι τη συναρμολόγηση και το ακόνισμα. H κατασκευή όλων των προϊόντων Opinel γίνεται 100% από την ίδια την εταιρεία στη Γαλλία. Οι λάμες των μαχαιριών Opinel κατασκευάζονται από μέταλλα υψηλής ποιότητας που επιτρέπουν με τη βοήθεια ειδικής θερμικής επεξεργασίας τη μέγιστη αντοχή των Opinel σε οποιεσδήποτε συνθήκες. Ολόκληρη η διαδικασία πραγματοποιείται σε περιβάλλον απόλυτα ελεγμένης θερμοκρασίας. Τα μέταλλα φτάνουν σε θερμοκρασία 900ο και στη συνέχεια ψύχονται απότομα. Η απότομη μεταβολή της θερμοκρασίας έχει σαν αποτέλεσμα την αύξηση της αντοχής του μετάλλου. Η… Διαβάστε περισσότερα

Συνέχεια ανάγνωσης

Παραγγελία γνήσιων ανταλλακτικών

  Οι περισσότεροι πωλητές ανταλλακτικών πωλούν ένα ανταλλακτικό βάσει του εργοστασιακού κωδικού. Παρόλα αυτά, υπάρχουν περιπτώσεις που ο αγοραστής προσπαθεί να περιγράψει ένα ανταλλακτικό. Στη περίπτωση αυτή δημιουργείται ο κίνδυνος αγοράς λάθος ανταλλακτικού, ειδικά στην περίπτωση που ο πωλητής δεν είναι αρκετά έμπειρος ώστε να κατανοήσει τι προσπαθεί ο πελάτης να περιγράψει. Υπάρχουν άλλωστε και περιπτώσεις που ακόμα και ένας έμπειρος πωλητής μπορεί να κάνει κάποιο λάθος, καθώς μια “ορολογία” ή μια παραπλανητική περιγραφή οδηγεί σε λάθος εικόνα. Για το λόγο αυτό καθώς και για αρκετούς ακόμα, που ξεφεύγουν από τον σκοπό του άρθρου, ενθαρρύνουμε τον αγοραστή/τεχνικό να παρέχει παραπάνω πληροφορίες σχετικά με τον κινητήρα ή/και του σκάφους. Η έκφραση… Διαβάστε περισσότερα

Συνέχεια ανάγνωσης

Η Ιστιοπλοΐα στην Καβάλα

Η ιστιοπλοΐα είναι η τέχνη του αρμενίσματος στο νερό (σε θάλασσα ή σε λίμνη) χρησιμοποιώντας ως αποκλειστική ή κύρια πηγή ενέργειας τον άνεμο. Το όνομά της είναι σύνθετο από το ιστίο + πλους, δηλαδή πλεύση με το πανί που τα παλιά χρόνια χρησιμοποιούσαν τα σκάφη για να ταξιδεύουν. Τα πανιά δένονταν στα κατάρτια (ιστούς), και με τη βοήθεια του αέρα τα σκάφη που ονομάζονταν ιστιοφόρα αρμένιζαν στις θάλασσες όλου του κόσμου. Και σήμερα ακόμη υπάρχουν πολλά τέτοια σκάφη, που όμως διατηρούν τις μηχανές ως βοηθητικές, σε περίπτωση που επικρατεί άπνοια, δηλαδή δεν φυσάει αέρας.Στη σημερινή εποχή, όταν γίνεται λόγος για ιστιοπλοΐα, γίνεται για το άθλημα που είναι συναρπαστικό και ένα… Διαβάστε περισσότερα

Συνέχεια ανάγνωσης

Προ του απόπλου…ελέγξτε!

  Ενημερώσου από τη Λιμενική Αρχή ή από οποιοδήποτε πρόσφορο μέσο (Μ.Μ.Ε., Ο.Τ.Ε., κ.λ.π.) για τις επικρατούσες ή τις προβλεπόμενες, σύμφωνα με τα δελτία της ΕΜΥ, καιρικές συνθήκες στην θαλάσσια περιοχή που επιθυμείς να πλεύσεις. EΧΕ ΥΠΟΨΗ ΣΟΥ ότι μερικές φορές ενδέχεται οι καιρικές συνθήκες να είναι δυσμενέστερες των αναμενόμενων. Σε περίπτωση που αντιληφθείς κάτι τέτοιο, ανέβαλε το ταξίδι. Ρίξε μια ματιά στον ουρανό. Μήπως το χρώμα του είναι: * Βαθύ μπλέ Σημάδι ότι θα σηκώσει αέρα. * Ελαφρά μπλέ Σημάδι ότι θα κάνει καλό και αίθριο καιρό. * Έντονα κόκκινο Σημάδι ότι θα χειροτερεύσει ο καιρός και υπάρχει πιθανότητα να βρέξει. * Μήπως υπάρχουν διάσπαρτοι θύσανοι στον ουρανό; Σημάδι… Διαβάστε περισσότερα

Συνέχεια ανάγνωσης