Το λάδι είναι η ψυχή του εξωλέμβιου κινητήρα σας. Η αλλαγή του μαζί με το φίλτρο είναι μια απλή διαδικασία συντήρησης που πρέπει να γίνεται μετά από κάθε 100 ώρες λειτουργίας του κινητήρα ή τουλάχιστον μία φορά το χρόνο.Η αλλαγή του λαδιού σε μια εξωλέμβια είναι μια απλή διαδικασία για τον μέσο κάτοχο σκάφους που το κάνει μόνος του. Αυτό το άρθρο περιγράφει τη διαδικασία βήμα προς βήμα για τα περισσότερα εξωλέμβια μοντέλα. Η διαδικασία αλλαγής λαδιού, μαζί με τις συγκεκριμένες απαιτήσεις λαδιού κινητήρα για κάθε μοντέλο, περιγράφεται επίσης στο εγχειρίδιο λειτουργίας και συντήρησης.Επιλέξτε το σωστό λάδι και φίλτρο.Είναι σημαντικό να χρησιμοποιείτε τον σωστό τύπο και όγκο λαδιού, όπως περιγράφεται… Διαβάστε περισσότερα
Συνέχεια ανάγνωσηςΑλλαγή ανοδίων σε έναν εξωλέμβιο κινητήρα
Μια από τις σημαντικότερες εργασίες συντήρησης είναι ο έλεγχος και η αντικατάσταση των ανοδίων σε μια εξωλέμβια. Το εγχειρίδιο κατόχου σας αποτελεί το βοηθό σας, σ΄ αυτήν την όχι τόσο δύσκολη διαδικασία, καθώς θα σας βοηθήσει να εντοπίσετε τα ανόδια στον κινητήρα σας, την ποσότητά τους, τον κωδικό εργοστασίου, κ.α. Τι είναι όμως η ηλεκτρόλυση ή γαλβανική διάβρωση που μπορεί να προκληθεί στην εξωλέμβια και τα ανόδια είναι σχεδιασμένα για να την προστατεύουν από αυτή? Η ηλεκτρόλυση συμβαίνει όταν δύο ανόμοια μέταλλα βυθίζονται σε έναν ηλεκτρολύτη. Μιλώντας για το σκάφος σας, τα ανόμοια μέταλλα θα μπορούσαν να είναι π.χ. η προπέλα αλουμινίου και ο άξονας της από ανοξείδωτο χάλυβα. Βυθίζοντας… Διαβάστε περισσότερα
Συνέχεια ανάγνωσηςΑλλαγή ΒΑΛΒΟΛΙΝΗΣ…κάντε το εύκολα και σωστά.
Η βαλβολίνη είναι ζωτικής σημασίας για τη συνολική απόδοση του κινητήρα στο σκάφος σας. Κι αυτό διότι η λίπανση είναι ο βασικός παράγοντας για τον έλεγχο της ακραίας πίεσης που ασκείται στο κιβώτιο ταχυτήτων ενός κινητήρα. Η βαλβολίνη του κιβωτίου ταχυτήτων δημιουργεί μια μεμβράνη γύρω από τα εσωτερικά μέρη , προστατεύοντας από τις υψηλές θερμοκρασίες που μπορεί να προκαλέσουν την καταστροφή του κιβωτίου. Αλλαγή βαλβολίνης λοιπόν, ακολουθώντας τα παρακάτω βήματα: Αφαιρέστε την προπέλα, ελέγξτε για τυχόν πετονιές ή χαλασμένες τσιμούχες, καθαρίστε τον άξονα και, βάζοντας γράσσο, τοποθετήστε ξανά την προπέλα. Τοποθετήστε ένα δοχείο αποστράγγισης κάτω από τον κινητήρα και αφαιρέστε πρώτα την πάνω βίδα και μετά την κάτω βίδα πλήρωσης… Διαβάστε περισσότερα
Συνέχεια ανάγνωσηςΉρθε η ώρα να επιλέξετε υφαλόχρωμα
Η επιλογή του υφαλοχρώματος είναι ένα θέμα που απασχολεί κάθε χρονιά πολλούς ιδιοκτήτες σκαφών. Κι αυτό γιατί πολλά ακούγονται για μάρκες, τιμές και ποιότητες. Ο κανόνας όμως είναι ένας. Ποτέ ένα υφαλόχρωμα δεν λειτουργεί το ίδιο σε όλα τα σκάφη. Κι αυτό διότι πολλοί παράγοντες μπορούν να το επηρεάσουν : η ποιότητα, η καθαρότητα και η θερμοκρασία του νερού, η περιεκτικότητα του νερού σε νάτριο, το βάθος του αγκυροβολίου. Παρακάτω θα μιλήσουμε για κάποιους βασικούς κανόνες που πρέπει να ακολουθούνται προκειμένου το υφαλόχρωμα – η μουράβια – να αποδίδει τη μέγιστη προστασία στο κύτος του σκάφους σας. Αρχικά, σε ένα καινούριο σκαρί, φροντίζουμε να έχουμε εφαρμόσει οπωσδήποτε και σωστά, μια… Διαβάστε περισσότερα
Συνέχεια ανάγνωσηςΣωσίβιο ή πλευστικό βοήθημα? Ιδού η απορία!
Σας βασανίζουν κι εσάς ερωτήματα παρόμοια με αυτά του Άμλετ; ¨Σωσίβιο ή πλευστικό βοήθημα? Ιδού η απορία!¨ Στο άρθρο αυτό λοιπόν θα επισημάνουμε τις βασικές διαφορές ανάμεσα στα σωσίβια και τα πλευστικά βοηθήματα. Το σημαντικότερο που πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας είναι πως το σωσίβιο θεωρείται σωστικό μέσο ενώ το πλευστικό βοήθημα θεωρείται σωστικό, υπό ορισμένες προϋποθέσεις τις οποίες θα αναλύσουμε παρακάτω. Τα σωσίβια χρησιμοποιούνται σε περίπτωσεις που δεν υπάρχει η δυνατότητα άμεσης βοήθειας από τη στεριά ή ακόμα κι όταν δεν υπάρχουν οι βασικές γνώσεις κολύμβησης. Ως σωσίβια ζώνες, εφαρμόζονται στο μπροστινό μέρος του σώματος και αγκαλιάζουν την πλάτη με ιμάντες. Ως σωσίβια γιλέκα, φοριούνται και ασφαλίζουν με φερμουάρ και… Διαβάστε περισσότερα
Συνέχεια ανάγνωσηςΑφαλάτωση: Απαλλαγείτε απ’ τα άλατα
Μια από τις κυριότερες και πιο σημαντικές διαδικασίες, που πολλοί από εμάς μπορεί να μην το ξέρουμε και να αγνοούμε την ύπαρξη κατάλληλων υλικών, είναι η αφαλάτωση, δηλαδή ο καθαρισμός των αλάτων, των κινητήρων αλλά και του σκάφους. Ένα συχνό πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε με τα άλατα είναι το φρακάρισμα του κυκλώματος της αντλίας νερού (impeller). Ξεκινώντας λοιπόν να χρησιμοποιείτε τα προϊόντα αφαλάτωσης θα δείτε πραγματικά αποτελέσματα τα οποία δεν είχατε φανταστεί καν. Τα προϊόντα αυτά καθαρίζουν και προστατεύουν οτιδήποτε εκτίθεται στο αλμυρό νερό. Η τακτική χρήση μπορεί να επεκτείνει τη διάρκεια ζωής των κινητήρων θαλάσσης (εξωλέμβιων, έσω-έξω κλπ). Μπορούν να χρησιμοποιηθούν επίσης και για τον καθαρισμό του σκάφους εξωτερικά, κυρίως… Διαβάστε περισσότερα
Συνέχεια ανάγνωσης“Νυχάκι” άγκυρας – ο σωτήρας σας!
Το έργο είναι γνωστό: έχεις οργανώσει εδώ και μέρες “ένα ψαρεματάκι”, έχεις προετοιμάσει τα πάντα, φτάνεις μετά από κάποια μίλια στη ξέρα, φουντάρεις και….μάντεψε! Σκαλώνει η άγκυρα, προσπαθείς, ξαναπροσπαθείς να τη μαζέψεις, μια δεξιά, μια αριστερά … και τελικά την χάνεις! Μούσκεμα στον ιδρώτα, πάει το ψάρεμα, πάει και η βόλτα! Για την επόμενη φορά, υπάρχει ένα μικρό, σωτήριο (πιστέψτε μας!) μυστικό! Και λέγεται “νυχάκι” άγκυρας! Ο τρόπος για να πάρουμε την άγκυρα πάνω, είναι απλός: πριν φουντάρουμε, πιάνουμε το κλειδί που βρίσκεται στην άκρη της αλυσίδας στο κάτω μέρος της άγκυρας, δίπλα στα δόντια, και με ένα σχοινάκι δένουμε έναν κρίκο της καδένας στον κορμό της άγκυρας. Αν η… Διαβάστε περισσότερα
Συνέχεια ανάγνωσηςService & …ΚΑΛΕΣ ΘΑΛΑΣΣΕΣ!
Επειδή η άνοιξη είναι προ των πυλών κι επειδή οι περισσότεροι ετοιμάζεστε για τις καλοκαιρινές εξορμήσεις σας, τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή να ασχοληθείτε με το σέρβις της εξωλέμβιάς σας. Ένα σέρβις το οποίο πρέπει να είναι σωστό και ολοκληρωμένο προκειμένου να αποφύγετε … δυσάρεστες εκπλήξεις! Σέρβις λοιπόν σημαίνει: – Αλλαγή λαδιών κινητήρα – Αλλαγή φίλτρου λαδιού – Αλλαγή φίλτρου βενζίνης – Αλλαγή βαλβολίνης ποδαρικού (αν το χρώμα των παλιών βαλβολινών είναι άσπρο, ελέγξτε εξονυχιστικά για εισροή νερού) – Αλλαγή ανοδίων – Αλλαγή ιμπέλερ. Επίσης, καλό θα ήταν να ελέγξετε: – Τα μπουζί – Το θερμοστάτη – Τον ιμάντα, για τυχόν σπασίματα και ξεφτίσματα – Τα καλώδια, για τυχόν οξειδώσεις… Διαβάστε περισσότερα
Συνέχεια ανάγνωσηςΥδατοπαγίδα στο σκάφος: πολυτέλεια?
Υδατοπαγίδα στο σκάφος: πολυτέλεια? Πόσοι από εσάς προσπαθήσατε κάποια στιγμή να βάλετε μπροστά την εξωλέμβια και δεν τα καταφέρατε?? Πόσοι από εσάς ενώ ταξιδεύατε είδατε τις στροφές να πέφτουν και τελικά τη μηχανή να σβήνει? Και πόσοι από εσάς είσαστε τυχεροί και βρισκόσαστε κοντά σε στεριά? Μια από τις κυριότερες αιτίες των παραπάνω προβλημάτων είναι η παρουσία νερού στο καύσιμο! Κι αν εξαιρέσετε τα μελλοντικά προβλήματα που θα παρουσιαστούν στη μηχανή, το βασικότερο είναι η ασφάλειά σας. Γι’ αυτό και η προληπτική χρήση της υδατοπαγίδας θεωρείται ΑΠΑΡΑΊΤΗΤΗ!
Συνέχεια ανάγνωσηςΥποχρεωτικά εφόδια στο σκάφος
Υποχρεωτικά Εφόδια στο Σκάφος – Άδεια έως 3 ναυτικά μίλια Σωσίβιες ζώνες όσες και ο αριθμός των αναγραφομένων ατόμων στην άδεια συν 10%. Ένα κυκλικό σωσίβιο με 15 σχοινί. Τρία βεγγαλικά χεριού και ένα καπνογόνο. Ένα ραδιόφωνο τρανζίστορ με δυνατότητα λειτουργίας καθ όλη την διάρκεια παραμονής στην λέμβο και ένα κινητό τηλέφωνο με εφεδρική μπαταρία ή τροφοδοτικό ή VHF χειρός ναυτικού τύπου ή σταθερό VHF ναυτικού τύπου. Φώτα ναυσιπλοΐας εφόσον κινούνται μετά τη δύση του ήλιου σύμφωνα με τον κανονισμό (ΔΚΑΣ) (πράσινο – κόκκινο – περίβλεπτος). Έναν ανοξείδωτο σουγιά. Ένα φακό στεγανό με εφεδρικές μπαταρίες. Ένα σχοινί ρυμούλκησης τουλάχιστον 20 μέτρα. Μια άγκυρα με σχοινί και ανάλογη αλυσίδα. Μια πλωτή… Διαβάστε περισσότερα
Συνέχεια ανάγνωσης