Ήρθε η ώρα να επιλέξετε υφαλόχρωμα

Η επιλογή του υφαλοχρώματος είναι ένα θέμα που απασχολεί κάθε χρονιά πολλούς ιδιοκτήτες σκαφών. Κι αυτό γιατί πολλά ακούγονται για μάρκες, τιμές και ποιότητες. Ο κανόνας όμως είναι ένας. Ποτέ ένα υφαλόχρωμα δεν λειτουργεί το ίδιο σε όλα τα σκάφη. Κι αυτό διότι πολλοί παράγοντες μπορούν να το επηρεάσουν : η ποιότητα, η καθαρότητα και η θερμοκρασία του νερού, η περιεκτικότητα του νερού σε νάτριο, το βάθος του αγκυροβολίου. Παρακάτω θα μιλήσουμε για κάποιους βασικούς κανόνες που πρέπει να ακολουθούνται προκειμένου το υφαλόχρωμα - η μουράβια - να αποδίδει τη μέγιστη προστασία στο κύτος του σκάφους σας.
Αρχικά, σε ένα καινούριο σκαρί, φροντίζουμε να έχουμε εφαρμόσει οπωσδήποτε και σωστά, μια καλής ποιότητας αστάρι. Στην αρχική φάση, εφαρμόζουμε ένα αστάρι  2 συστατικών, εποξικό κι αντιοσμωτικό που θα παρέχει τη μέγιστη προστασία στο κύτος του σκάφους και θα αποτελέσει την καλύτερη βάση για τη μουράβια. Η διάρκεια αυτού του είδους ασταριού είναι συνήθως τα 5 έτη. Πάνω από το αστάρι μπορούμε να εφαρμόσουμε το υφαλόχρωμα, ιδανικά σε 2 στρώσεις.

Την επόμενη χρονιά, καθαρίζουμε το κύτος από τους όποιους μικροοργανισμούς θα έχουν προσκολληθεί, πλένουμε σχολαστικά και τρίβουμε ελαφρά το υπάρχον υφαλόχρωμα. Σε περίπτωση που δεν αλλάξουμε μάρκα ή τύπο υφαλοχρώματος, εφαρμόζουμε απλά το νέο υφαλόχρωμα, αφού έχουμε τρίξει ελαφρά με ένα γυαλόχαρτο την επιφάνεια, χωρίς φυσικά να επηρεάσουμε το αστάρι που βρίσκεται από κάτω. Σε περίπτωση όμως που δε γνωρίζουμε τα χαρακτηριστικά του παλιού υφαλοχρώματος, τότε συνιστάται η χρήση συνδετικού ασταριού που θα λειτουργήσει ως υπόστρωμα και στην ουσία θα παρέχει τη μέγιστη δυνατή προσκόλληση των δύο υφαλοχρωμάτων.

Tips για σωστή εφαρμογή:
- Φροντίζουμε η εφαρμογή των ασταριών και των υφαλοχρωμάτων να μη γίνεται υπό ακραίες καιρικές συνθήκες (πολύ κρύο ή πολύ ζεστή).
- Ανακατεύουμε πολύ καλά και σε τακτά χρονικά διαστήματα τα υφαλοχρώματα και τα αστάρια.
- Φροντίζουμε να τα έχουμε αφήσει αρκετή ώρα υπό τον ήλιο προκειμένου να μαλακώσει το υλικό και να είναι ευκολοδούλευτο.
- Χρησιμοποιούμε ιδανικά ρολά μοχέρ, που εφαρμόζουν μια παχιά στρώση υλικού, και όχι ρολά αφρού.
- Δουλεύουμε τα υλικά όσο το δυνατόν γρηγορότερα μπορούμε, ειδικά τα 2 συστατικών προϊόντα.
- Το υφαλόχρωμα ιδανικά εφαρμόζεται κάθετα στο κύτος, κι όχι οριζόντια (είναι πιο δύσκολο στην εφαρμογή αλλά σίγουρα πιο αποτελεσματικό!)
- Η εφαρμογή του υφαλοχρώματος με πινέλο ή ρόλο δεν απαιτεί τη χρήση διαλυτικού. Αν επιλέξετε τη βαφή με πιστόλι, εκεί η χρήση διαλυτικού πρέπει να γίνεται με μέτρο και στο ποσοστό που αναγράφεται στη συσκευασία του υφαλοχρώματος. Αντίθετα, κατά την εφαρμογή των ασταριών είναι απαραίτητη η χρήση διαλυτικού, προκειμένου να πετύχουμε καλύτερη επίστρωση.

Ανακεφαλαιώνοντας, θα σας πούμε πως, σαφέστατα, αστάρι και υφαλόχρωμα είναι δυο προϊόντα απόλυτα αλληλένδετα μεταξύ τους και πρέπει να μας απασχολεί η φροντίδα και των δύο, προκειμένου το υφαλόχρωμα, που αποτελεί το τελικό στάδιο προστασίας του κύτους, να αποδώσει τα μέγιστα.

Και μην ξεχνάτε κι αυτό: ένα καλής ποιότητας υφαλόχρωμα παρέχει στο σκάφος σωστή πλεύση, επίτευξη της μέγιστης δυνατής ταχύτητας αλλά, ταυτόχρονα, κι εξοικονόμηση καυσίμου.

Την επόμενη φορά λοιπόν που θα αγοράσετε το υφαλόχρωμα του σκάφους σας και πριν επηρεαστείτε από τις γνώμες και τις υποδείξεις των γνωστών σας, αφουγκραστείτε τις ανάγκες του δικού σας σκάφους και πράξτε αναλόγως.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *