
Το λάδι είναι η ψυχή του εξωλέμβιου κινητήρα σας. Η αλλαγή του μαζί με το φίλτρο είναι μια απλή διαδικασία συντήρησης που πρέπει να γίνεται μετά από κάθε 100 ώρες λειτουργίας του κινητήρα ή τουλάχιστον μία φορά το χρόνο.
Η αλλαγή του λαδιού σε μια εξωλέμβια είναι μια απλή διαδικασία για τον μέσο κάτοχο σκάφους που το κάνει μόνος του. Αυτό το άρθρο περιγράφει τη διαδικασία βήμα προς βήμα για τα περισσότερα εξωλέμβια μοντέλα. Η διαδικασία αλλαγής λαδιού, μαζί με τις συγκεκριμένες απαιτήσεις λαδιού κινητήρα για κάθε μοντέλο, περιγράφεται επίσης στο εγχειρίδιο λειτουργίας και συντήρησης.
Επιλέξτε το σωστό λάδι και φίλτρο.
Είναι σημαντικό να χρησιμοποιείτε τον σωστό τύπο και όγκο λαδιού, όπως περιγράφεται στο εγχειρίδιο λειτουργίας και συντήρησης του κινητήρα σας. Τα λιπαντικά διατίθενται σε μια πλήρη σειρά ποιοτήτων. Ορυκτά, ημισυνθετικά και πλήρως συνθετικά καλύπτουν τις απαιτήσεις λίπανσης όλων των εξωλέμβιων κινητήρων. Τα λιπαντικά περιέχουν πρόσθετα ειδικά για την προστασία των κινητήρων θαλάσσης από τη φθορά και τη διάβρωση κατά τη χρήση σε σκληρά περιβάλλοντα.
Όσο για τα φίλτρα, είναι σχεδιασμένα για να διατηρούν τον μέγιστο ρυθμό ροής λαδιού προσφέροντας ανώτερα επίπεδα φιλτραρίσματος. Όλα τα επώνυμα φίλτρα λαδιού διαθέτουν περίβλημα βαρέως τύπου που δεν διαρρέουν, καταρρέουν ή σκάνε και μια εσωτερική αντιδιαβρωτική επίστρωση που βοηθά στην πρόληψη του σχηματισμού σκουριάς ή απολέπισης που μπορεί να εμποδίσει τις διόδους λαδιού στο στροφαλοθάλαμο.
Βασικά Εργαλεία.
Η αλλαγή λαδιού και φίλτρου απαιτεί ελάχιστα εργαλεία. Θα χρειαστείτε:
Καστάνια, με τα αντίστοιχα ανταλλακτικά, για την αφαίρεση της τάπας αποστράγγισης και του φίλτρου λαδιού.
Πανί και προστατευτικά γάντια.
Αντλία αφαίρεσης λαδιού ή δοχείο αποστράγγισης λαδιού.
Βασική διαδικασία αλλαγής λαδιών.
Τοποθετήστε την εξωλέμβια στην κατακόρυφη θέση και αφαιρέστε το καπάκι του κινητήρα. Εάν χρησιμοποιείτε αντλία λαδιού, αφαιρέστε τη ράβδο στάθμης και εισάγετε το σωλήνα εξαγωγής λαδιού της αντλίας στην οπή της ράβδου στάθμης έως ότου ο σωλήνας φτάσει στο κάτω μέρος της δεξαμενής λαδιού του κινητήρα και, στη συνέχεια, αντλήστε το λάδι σε ένα δοχείο ασφαλές για λάδια.
Εάν δεν χρησιμοποιείτε αντλία λαδιού, εντοπίστε την τάπα αποστράγγισης. Τοποθετήστε ένα δοχείο συλλογής λαδιού κάτω από τον κινητήρα. Ανάλογα με το μοντέλο, χαλαρώστε ή αφαιρέστε την τάπα αποστράγγισης και, στη συνέχεια, αδειάστε το λάδι στο δοχείο συλλογής. Ορισμένα μοντέλα χρησιμοποιούν σωλήνα αποστράγγισης λαδιού, επομένως ελέγξτε το εγχειρίδιο χειριστή για την ακριβή διαδικασία. Σφίξτε την τάπα αποστράγγισης αφού τελειώσει η αποστράγγιση του λαδιού. Όταν τελειώσετε, μεταφέρετε το χρησιμοποιημένο λάδι κινητήρα σε ένα δοχείο ασφαλές για λάδια και πετάξτε το στα εγκεκριμένα σημεία συλλογής λαδιών.
Αντικαταστήστε το φίλτρο.
Αφαιρέστε το καπάκι του κινητήρα κι εντοπίστε το φίλτρο λαδιού (συνήθως στη δεξιά πλευρά της εξωλέμβιας).
Τοποθετήστε ένα πανί ή πετσέτα κάτω από το φίλτρο για να απορροφήσει τυχόν χυμένο λάδι. Χρησιμοποιώντας ένα κλειδί φίλτρου λαδιού, αφαιρέστε το φίλτρο περιστρέφοντάς το αριστερόστροφα. Σκουπίστε τυχόν υπολείμματα λαδιού στη βάση στήριξης του φίλτρου λαδιού με ένα πανί. Χρησιμοποιήστε το δάχτυλό σας για να λιπάνετε την ελαστική φλάντζα φίλτρου λαδιού με καθαρό λάδι κινητήρα. Περάστε το νέο φίλτρο λαδιού στο περίβλημα του φίλτρου μέχρι να έρθει σε επαφή η φλάντζα με τη βάση. Σφίξτε το φίλτρο λαδιού επιπλέον τρία τέταρτα προς μία στροφή χρησιμοποιώντας ένα κλειδί φίλτρου λαδιού.
Προσθέστε φρέσκο λάδι κινητήρα.
Ελέγξτε ότι η τάπα αποστράγγισης λαδιού είναι στη θέση της, στη συνέχεια αφαιρέστε την τάπα πλήρωσης λαδιού και χρησιμοποιήστε μια χοάνη για να προσθέσετε νέο λάδι κινητήρα. Για να αποφύγετε την υπερπλήρωση, ξεκινήστε προσθέτοντας ένα τέταρτο λιγότερο από την πλήρη ποσότητα που καθορίζεται στο εγχειρίδιο χειριστή σας.
Τοποθετήστε ξανά την τάπα πλήρωσης λαδιού. Ελέγξετε τη στάθμη λαδιού, έχοντας τον κινητήρα σε κάθετη θέση. Αφαιρέστε το δείκτη στάθμης, σκουπίστε το, τοποθετήστε το ξανά και ελέγξτε ξανά τη στάθμη.
Ελέγξτε ότι το λάδι βρίσκεται εντός του εύρους λειτουργίας που υποδεικνύεται στη ράβδο στάθμης. Επαναλάβετε τη διαδικασία έως ότου η στάθμη λαδιού είναι εντός του αποδεκτού εύρους.
Επαγγελματική συμβουλή: Ελέγξτε για μόλυνση
Ελέγχετε πάντα το λάδι του κινητήρα σας για σημάδια ανάμειξης με νερό ή καύσιμο. Το λάδι που έχει αναμειχθεί με νερό θα έχει γαλακτώδες χρώμα, ενώ το λάδι που έχει αναμειχθεί με καύσιμο θα έχει έντονη οσμή βενζίνης. Σε μια τέτοια περίπτωση, συμβουλευτείτε ένα τεχνικό.
Η προστασία του κινητήρα σας είναι τόσο απλή, ακολουθώντας τα παραπάνω βασικά βήματα και πραγματοποιώντας τακτικές αλλαγές λαδιών χρησιμοποιώντας υψηλής ποιότητας λιπαντικά και φίλτρα marine.
Επιλέγοντας το σωστό λάδι: Πιστοποιήσεις NMMA.
Αναρωτιέστε ποιο λάδι κινητήρα πρέπει να χρησιμοποιήσετε στην τετράχρονη εξωλέμβια σας; Η χρήση εγκεκριμένου λαδιού για τον κινητήρα σας θα βελτιώσει την απόδοση. Οι κινητήρες θαλάσσης απαιτούν λάδι σχεδιασμένο για υγρές, σκληρές συνθήκες. Η National Mayou rine Manufacturers Association (NMMA) διαθέτει ένα πρόγραμμα πιστοποίησης για να σας βοηθήσει να προσδιορίσετε εάν το λάδι που χρησιμοποιείτε παρέχει αρκετή προστασία για τον κινητήρα σας.
Τι είναι το NMMA;
Η NMMA είναι η κορυφαία εμπορική ένωση κατασκευαστών σκαφών, κινητήρων πλοίων και αξεσουάρ. Είναι η φωνή της βιομηχανίας σκαφών αναψυχής. Το πρόγραμμα πιστοποίησης λαδιών NMMA έχει σκοπό να βοηθήσει τους ιδιοκτήτες σκαφών να αναγνωρίσουν το εμπορικό σήμα πιστοποίησης NMMA και να κατανοήσουν ότι τα λάδια που εμφανίζουν τέτοια εμπορικά σήματα υποστηρίζονται από μια αξιόπιστη ένωση.
Πιστοποιήσεις τετράχρονων NMMA
Η NMMA διαθέτει πολλές πιστοποιήσεις προϊόντων, δύο από τις οποίες αφορούν ειδικά τετράχρονους κινητήρες θαλάσσης, οι οποίες είναι: Πιστοποιημένα λιπαντικά FC-W και Πιστοποιημένα λιπαντικά FC-W (CAT). Το FC-W σημαίνει λιπαντικό βενζινοκινητήρων με υδρόψυκτο κύκλο τετράχρονου κύκλου. Η πιστοποίηση NMMA υποδεικνύει ότι ένα λάδι έχει ελεγχθεί από πιστοποιημένο εργαστήριο και το NMMA έχει εκδώσει άδεια για τη σύνθεση αυτού του λαδιού και καταχωρεί τις εγκεκριμένες μάρκες που έχουν ελεγχθεί.
Τι είναι Δοκιμασμένο;
Πριν να πιστοποιηθεί ένα λάδι με NMMA, το ιξώδες, η διάβρωση, η απόφραξη του φίλτρου, ο αφρισμός και ο αερισμός αναλύονται προσεκτικά για να διασφαλιστεί ότι το λάδι είναι σωστά διαμορφωμένο για θαλάσσια χρήση. Επιπλέον, η πιστοποίηση περιλαμβάνει μια δοκιμή γενικής απόδοσης κινητήρα 100 ωρών για την ικανοποίηση των προσόντων NMMA.
Εμπορικό σήμα FC-W.
Η NMMA αναγνωρίζει ότι οι κινητήρες θαλάσσης αντιμετωπίζουν μοναδικές απαιτήσεις σε σύγκριση με οποιουσδήποτε άλλους κινητήρες. Εκτός από την έκθεση στην υγρασία, το γλυκό νερό και το αλμυρό νερό, οι θαλάσσιοι κινητήρες λειτουργούν συχνά σε υψηλές ταχύτητες κάτω από βαριά φορτία και υπόκεινται σε τρομακτικά κύματα. Για να ευδοκιμήσουν σε τέτοιες συνθήκες, οι κινητήρες θαλάσσης συνήθως κατασκευάζονται ώστε να είναι πιο ισχυροί από τους μη θαλάσσιους κινητήρες. Ένα εμπορικό σήμα FC-W υποδηλώνει ότι ένα λιπαντικό πληροί τα πρότυπα απόδοσης και ποιότητας που απαιτούνται για τους σημερινούς κινητήρες θαλάσσης.
Την επόμενη φορά που θα αγοράσετε λάδι κινητήρων θαλάσσης, επιλέξτε ένα λάδι που εμφανίζει εμπορικά σήματα NMMA, FC-W, FC-W (CAT) για να βεβαιωθείτε ότι έχει ελεγχθεί και εγκριθεί από την Ένωση Κατασκευαστών Ναυτιλίας.